Yeezus

Filosofiskt och existensiellt gnällande (och möjliga felstavningar)

Kategori: Allmänt


Hej, nu ska jag skriva ett till "muntert" inlägg. Jag tänkte först inte alls skriva nått idag
men kan lika gärna göra det nu när jag ändå inte kan sova.

Är ganska filosofisk av mig så jag varnar er som tycker sånt är skit tråkigt att inte läsa, sen har jag rätt så konstiga tankar när jag är på konstigt humör :s

Så..jaa den jobbigaste tanken är nog ändå, vem är jag? och vad förväntar sig folk av mig?
Jag vet, var dig själv blabla....Men för mig är det ordet så svårt, eftersom att jag ibland bara tappar bort mig själv och inte vet vem jag är och då blir jag apatisk, sur och lite otrevlig.
Jag vet att detta kanske är normala tankar men iallafall.
Tänker mycket på det här med meningen med livet, varför ens ge oss liv om vi ändå ska förlora det? Och om det nu händer nått efter döden, vadå? vad i helvete är evigheten? Vad är en evighet? Det begreppet existerar inte i min värld. Inget varar för evigt.
Jag har tappat mycket nu förtiden, jag önskar att jag kunde få tillbaka det, men det går inte.
Förlåt om jag skriver detta nonsens på bloggen, liksom vadå attention needer. Men jag måste skriva av mig och eftersom jag totalt skiter i vad andra på internet tycker om mig så tog jag till friheten att skriva detta här.
Aja,
när jag var mindre så trodde jag mycket på det här med "soulmate"... Troligen var det nog mest naiva tankar,
det finns ingen perfekt människa, för ingen är gjord perfekt och inte heller uppfostrad perfekt.
Hur kan man då förvänta sig tröst hos en annan människa som också har sina problem?
Allt man kan önska sig är en person som bara tog sin tid och lyssnade, men finns det sånna idag? :s
Jag försöker alltid göra mitt bästa för att lyssna på andra, bara lyssna mest eftersom jag vet att mina råd inte alltid är dem bästa. Jag vill tro att det hjälper dem på något sätt eftersom att om jag inte gjorde det så skulle det vara fruktansvärt frustrerande.
Men när man väl vill att andra ska lyssna så slås jag alltid av tanken typ, "tråkar jag ut den här personen?" eller "varför lyssnar du inte när jag lyssnar på dig?"
Jag vill tro att vad man gör mot andra får man tillbaka. Men ibland så blir det inte så. Sen dessutom kan man inte säga vissa grejer för det kanske förstör humöret eller på nått sätt blir det awkward, typ "varför säger du detta till mig? har du inga andra att snacka med?"....Nej :s hela den här världen förvirrar mig. Orka med sjukdomar som bara gör att folk blir ledsna, orka med kärlek som bara gör att folk sårar varandra....jaa jag vet..jag gnäller, men allt kan inte alltid vara top noch (lol).




Många tror att ögonen speglar själen eller på något sätt visar en människas inre.
Vad tycker ni? :O

KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2009-10-01 | 09:05:47

    apploderar

    Bra skrivet!

    Ingen kan nog svara på frågan vem man är tyvärr, men man kan ju alltid fundera på det.

    Dina råd är faktiskt väldigt bra, och en väldigt bra sak med dig är att du är en god lyssnare :*

  • eleni säger:
    2009-10-01 | 20:03:03
    Bloggadress: http://elenination.blogg.se/

    daaamn girl! im gonna holla atcha giiirrlfriiend! (HAHAHA)

    ingen är perfekt, men det finns ngn som är perfekt för dig (kanske för mig med :o). Och det är inte samma sak som att vara perfekt. Men vem vill egentligen vara perfekt? Perfekt är tråkigt (Y) Det är ens "fel" som gör en unik och därför man blir omtyckt.Jag försöker lyssna, men jag har lätt att slukas upp av min egna värld och mina egna problem. Jag vill vara den vännen som tar sina vänner i första hand, och sig själv i andra hand, men det är inte alltid så lätt. Men nu har jag slutat äta mina p-piller iaf, så jag är inte lika depp och så. och ah..



    BABA(vill inte skriva hans namn, ifall han kanske läser och ba; wtf, mitt namn? o.o) SUGER. Ge mig hans email adress så att jag får skälla ut honom? Han är en cp japan som behöver en rejäl käftsmäll och jag är mer än gärna den som ger den till honom. Han har typ en kris eller nått, och han måste man up för fan! haha. och hallå? prais the lord, halleluja jesus! hahah så mkt stavfel :( jag suger, men aja! allt för dig<3 http://open.spotify.com/track/4let4fk14lLmHIlJTUQIvV tryck på länken så blirrruuu gladis!

  • malin säger:
    2009-10-01 | 20:06:33
    Bloggadress: http://allaboutmal.blogg.se/

    Frågan är inte vem man är. frågan är om jag blir mer eller mindre lik den man vill vara ;D Jag kan inte greppa evighet men jag kan heller inte greppa tomhet. Men inget av det finns i den här världen så det är inte så konstigt. Vi snackar inte så mycket längre ju, jag saknar det! Man uppskattar verkligen att du är en bra lyssnare.

  • Ryou säger:
    2009-10-01 | 21:31:32
    Bloggadress: http://ryoustyle.blogg.se/

    HAHA wtf BABA, Eleni? Vackraste namnet att välja. Njaa nu har du fått mig att tänka på mycket...Men yea kan hålla med dig det om att vara sig själv. Det är fan inte alls så lätt och naturligt, typ hur ska man säga, aja du fattar säkert, ska sluta nu inanna det slutar med att inget jag skriver gör mening o-o

Kommentera inlägget här: