Yeezus

Sanningen om Saltmannen!

Kategori: Allmänt

Lol på rubriken, men ja! Lyssnar på weird musik..vi behöver inte gå in på det. Men iallafall!
Umami (japanska: うま味、旨み、旨味 eller うまみ) betraktas idag som den femte grundsmaken.

Exempel på produkter, där smaken naturligt förstärks av umami:

yes...nu undrar ni kanske (haha ni, få som läser detta) vad har detta med Saltmannen att göra? Jo!
För ett tag sen bestämde jag mig för att ta brottsligheten i egna händer och utnämde mig till Saltmannen...
(okej jag har vääldigt konstig humor idag har jag märkt) Nemen såhär är det...eller var det? Skitsamma.
När jag gick i nian typ så var jag jämt sugen på typ en slags saltsmak som inte riktigt var salt, eftersom jag inte var sugen på chips och sånt. Utan mat salt! Så jag tror att jag typ tjatade om det och som vanligt tyckte alla att jag var sepe (vilket jag är men det hör inte hit haha). Men ah sen började jag skämta om det och kallade mig själv för saltmannen...vet inte hur jag kom fram till det? Men jag gjorde det iallafall! (Y)
Och för nån vecka sen blev jag påmind om detta när jag läste en artikel om denna så kallade Umami smak, som är exakt det som jag var sugen på. Så med andra ord jag är egentligen inte Saltmannen utan Umamimannen :o
saltmannen!!! HAHA herregud! ser ut som en idiot :D vilket jag giller! (Jag säger giller istället för gillar på internet...ibland irl med!)
Mitt gamla rum förövrigt! Saknar det på ett sätt ibland men oftast inte! Visst jag hade mysiga minnen där men shiit vad lite plats jag hade D:
Aja nästa inlägg blir förmodligen om mina syskon...stay tuned~~

KOMMENTARER:

  • eleni säger:
    2011-02-28 | 14:12:38
    Bloggadress: http://elenination.blogg.se/

    ahhahaha jag skrattade mig igenom inlägget! och det är ganska dåligt eftersom jag har lektion och vi ska vara tysta hahah xD

    älskar: "För ett tag sen bestämde jag mig för att ta brottsligheten i egna händer och utnämde mig till Saltmannen"

    hahahhahaha

  • eleni säger:
    2011-02-28 | 14:13:12
    Bloggadress: http://elenination.blogg.se/

    då utnämnde jag mig till eleniman för att bekämpa dig!

  • Jessica säger:
    2011-02-28 | 14:53:32

    Hahaha jag är din fiende :o

  • malin säger:
    2011-03-03 | 02:09:15

    lol du är typ besatt av det här. inte friskt jessi! hahahah men då var mysteriet löst då! xD thumps up för kreativt inlägg (y)

  • Chibi säger:
    2011-03-08 | 23:30:44
    Bloggadress: http://chibikinoko.blogg.se/

    Kan inte jag få vara din side-kick då!??!?! :O

    När jag var mindre kallade folk mig för Salt efter en incident med för mycket salt på popcornen.. XD

Kommentera inlägget här: