Yeezus

Random ranting

Kategori: Allmänt

Hej, idag är det fredag och jag känner mig uppblåst (Y) we love it!
Känner mig allmänt trött på allting.  Jag har tänkt mycket på självdistans och självuppfattning på senaste tiden.
Jag har liksom spenderat många dagar i mitt liv med att tänka på hur jag är som person för andra, vad andra uppfattar mig som etc. Lol typ pretty much vad tonåren handlar om skulle man kunna säga. Men ibland så undrar jag om vissa människor märker saker som andra kan anse vara irriterande hos dom?
Liksom hur stor självuppfattning kan en människa ha egentligen? För egentligen så vet man aldrig vad andra människor tycker och tänker om en, man kan "gissa rätt" och anta men man kan aldrig veta. Vilket jag visserligen tycker är väldigt bra, annars hade livet förmodligen varit lite jobbigare. Men hur "perfekt" kan en människa vara? Vart går gränsen? Jag tror att många tycker som jag när jag säger/skriver att man ofta upptäcker en persons olika sidor när man är med dom mycket och då kanske vissa definierar vissa drag hos personen som bra och andra som dåliga. Vi bestämmer själva vad som är bra och dåligt eftersom att det är vi som väljer hur vi vill uppleva världen. Men jag själv har alltid tyckt att man som människa bör ha en viss respekt och försöka göra sitt bästa för att inte störa andra, en självklarhet som kommer är att man aldrig bör förneka sig själv saker för andras skull. Eller? Är det själviskt att prioritera sig själv före andra?  Det är en sak som jag ärligt talat inte riktigt kan definiera, jag har på senare tid förstått att den egentliga personen som kan bli ens bästa vän och värsta fiende är en själv, en clichè som jag bara trodde fanns i filmer. Men jag upptäckte att man själv bestämmer hur andra ska behandla en. Jag upptäckte alltså genom mina tankar att min upplevelse av hur någon behandlade mig kunde antingen vara positiv eller negativ. Haha jag vet inte om detta är en typisk upplevelse som alla nån eller flera gånger upplever i sitt liv. Men det är iallafall nått jag tänkt på mycket de senaste åren.
När övergår respekt till rädsla? När bör man hålla käft? Bör man ens hålla käft?
Haha jaaa asså min hjärna idag, det var liksom dagens tankar undrar om det är någon som pallar att läsa haha. Jag vet inte ens varför jag skriver detta på bloggen, känns lite roligt liksom jag känner inte att jag behöver publicera mina tankar eller så men nu blev det så ialalfall haha!
Ha det gött!

KOMMENTARER:

  • eleni säger:
    2011-03-26 | 12:10:50
    Bloggadress: http://elenination.blogg.se/

    " Men jag upptäckte att man själv bestämmer hur andra ska behandla en. "

    Det är så sant! Jag skumläste igenom det (haha, var ju så mkt text! D:)

    Men höll med om det mesta! Men gillade meningen som jag citerade skit mkt! (y)

  • Mimi säger:
    2011-03-26 | 22:55:51
    Bloggadress: http://www.fritida.se/hermimione/

    håller på själv att hitta mig själv och skita i mitt förflutna och leva i nuet och fatta att man faktiskt har det bra! sluta tro och hitta på vad andra tror om en själv har jag jätte svårt att släppa, bara för det har varit sant betyder det inte att det är sant nu.

    så e det i min hjärna -_-'''



Kommentera inlägget här: