Yeezus

Bröllopet

Kategori: Allmänt

Haha såg i mitt förra inlägg att jag råkade skriva fel dag. Bröllopet var i lördags (herregud vad tiden går!!)
Tyvärr tog jag inga bilder på mig då haha kanske är så ambitiös att jag tar på mig all skit igen och tar kort haha nemen förmodligen inte.
Här kommer lite bilder ifrån bröllopet. Kyrkan som de gifte sig i är så gammal som från medeltiden sisådär mellan 1100-talet och 1300-talet. Så rätt mörk och gotisk = typiskt min syrra! De gick även in till Iron maidens fear of the dark på piano version. Väldigt personligt och fint måste jag säga haha.
Bilderna suger rätt mycket men min digitalkamera bestämde sig för att dö innan jag ens hann komma till kyrkan...


På bilden, min morfar och bakom honom satt min mormor och bakom dom satt min faster och min farsas kusin + fru och man. Sen längst bak där satt Hannas kompisar.

Evelina berättade att det fanns en sten utanför som gamla hedningar hade offrat djur och människor på, så detta var tydligen en mycket helig plats haha.


Altaret innan bröllopet!



Golvet hade en massa inskriptioner! Tyckte jag var häftigt haha.



Och taket var full med gamla målningar. Påminde mig om historia böcker där det fanns en massa bilder typ à la Dante style.



Min kusin (på mammas sida) Lena sitter, hon sjöng på bröllopet och bakom henne sitter min kusin (på pappas sida) Henrik + flickvännen Maja (fint att jag bara antar att de inte har något emot att jag skriver och visar bild på dom här) Och de som står i mitten är kompisar till Hanna. (de som jag kan se ialalfall lol)



Den extremt obekväma kyrkbänken.. Arma människor från medeltiden fick ju t.o.m. lida i kyrkan!




Scary Jesus. Han ser ju så ledsen ut. Han brukar ju i vanliga fall se fridfull ut... Medeltiden och dess dysterhet haha.



Så börjas det!



Hannas grön-vita klänning! + Anders...vad heter det? Pingvinkostym? haha... Borde ju veta detta.



Dags för utbyte av ringar och löften!



Kyssen, som de egentligen inte skulle få i kyrkan eftersom att det enligt den första prästen var haram..lol det är ju tradition? De är ju gifta? Fattade nada.. Men tillslut fick de kyssas!



Nu är de gifta.. Så det blir paret Lodmyr!

Och nej jag tog tyvärr inga fler bilder.. Mobilen hade sämst batterier tyvärr : <

KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2012-07-18 | 14:15:24
    Bloggadress: http://pyra.blogg.se/

    Fy fasiken vad vackra den var! :D Och kyrkan....lets get married in there! ;)

  • eleni säger:
    2012-07-18 | 14:34:26

    haha den där Jesus, fan va rädd jag blev!! Det suger ganska mycket att du inte tog ngn bild på dig själv ju!! Men anders och hanna var fina! :D

  • malin säger:
    2012-07-18 | 23:17:53

    ser ut som en fin vigsel :D hahah frack heter det väl?

  • Susanna säger:
    2012-07-18 | 23:25:49

    Wow vilket tak, blir helt facinerad Grattis till Hanna och Anders från norr <3

Kommentera inlägget här: