Yeezus

Sjuklingen

Kategori: Allmänt

Herregud finns det någonsin något bra på TV numera? Alltid en massa repris ju. Har spenderat en hel del tid med TV'n idag eftersom att jag blivit sjuk (woho)

Av någon konstig anledning blir jag alltid sjuk när det är fint väder. VARFÖR??? När man inte vill det!
Ska dessutom gå brevidgång på ålderdomshem imorgon så då måste jag vara alert så jag förhoppningsvis får ett jobb.

Jag har inte pallat uppdatera mer om min Japan resa då jag varit rätt opepp på en hel del. Men jag saknar landet avsevärt! Men klyven blir jag alltid då det finns en hel del jag tycker om med Sverige med.

Hursomhelst har det varit en helt okej dag idag, sjukt fint väder så jag tvingade ut mig i kanske en halvtimme eller så för att få lite D vitamin haha.. (hoppas jag sa rätt vitamin nu) Ändrade förövrigt bloggdesignen för jag pallade inte med den rosa färgen, känns som om den såg ut som den jag hade när jag var 16 haha, säkert inte men det kändes så typ.

Men shit vad förvirrad jag blir av det nya fina vädret. Jag vill hela tiden ta på mig halsduk och varm jacka och så går man ut och svettas som ett freak! Absolut inte klag, jag har saknat värmen, det är bara det att det hände så plötsligt. Sveriges väder = makes no sense och jag känner på mig att det kommer vara fint väder i Maj och Juni för att sedan bli regnigt i Juli, Augusti (självklart hoppas jag inte på det dock)
Om allt då går som planerat har jag ett jobb till sommaren och tjänar in lite pengar till studierna till hösten. Men vi får som sagt se!

Förövrigt hade jag en mycket trevlig Valborg, såg en hel del bekanta från gymnasietiden och det var kul! Jag gav godis till ett par ungar och blev kallad för pedofil haha, stackars barn... Sen åt jag av någon annans chips och kände mig sådär lagom fet (Y) Tur att Sarah inte postade de bilderna som jag fick se den kvällen, jag såg verkligen hemsk ut på vissa bilder hahaha!

Sen har jag *hör och häpna* börjat läsa Twilight. Haha hold up I can explain! Jag var uttråkad och kände att alla snackar så mycket skit om den så I might as well. Sen tack vare en viss brorsa så har jag boken. Fick den i julklapp för ca 2 årsen. Att jag hade potential att bli en Twitard enligt honom ser jag dock som en förolämpning haha. Hp nörd är jag, tycker om Starwars det gör jag... Men Twilight är ju ändå att gå för långt för min del. Jag har ju den engelska versionen och kan säga som icke "engelska som första språk-person" är den katastrofal! Och jag tycker då inte att jag är super grym själv men.. Om man skriver en bok så borde man ju be någon rätta den? Eller är det bara jag som tycker det? Uttryck som "He chuckled darkly" eller "He chukled blackly"....Blackly? Okej darkly var ju ett skumt sätt att uttrycka sig men blackly???

Okej jag ska sluta nu haha. Enough.

Avslutar med bilder från de senaste dagarna.



Me and Sarah när vi bodde i min syrras lägenhet.



Valborgsfirande med en hel del booze. Nyttigt (Y)

KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2012-05-02 | 20:30:51
    Bloggadress: http://mooonshadow.blogg.se/

    Krya på din finis!



    Håller verkligen med att vädret har varit sjuuukt wierd men fett chill ändå!



    Finabrudar.se, er dem singel ffs? ;)

  • Chibi säger:
    2012-05-05 | 01:41:22

    Du borde läsa Jane Eyre ifall du inte redan har gjort det. Den boken stal mitt hjärta~ <3

    Krya på dig~!

Kommentera inlägget här: