Yeezus

Phantom of the opera + livet i Japan so far

Kategori: Allmänt

Heej!
Sitter i min stökiga lägenhet och undviker städning av den xD
 Som vanligt en av de nödvändiga sakerna som man borde göra...men som man inte gör haha. Har en hel del pluggande att göra med haha... Aja.

Igår var det sista skoldagen för denna veckan (aka fredag) så då bestämde jag mig för att kolla runt lite efter kläder i Shibuya.. Men det slutade med att jag inte köpte något. Kanske lika bra då jag ändå borde spara lite. Förövrigt så har jag ändrat min Spotify från premium till unlimited (wow vilket intiativ av mig haha) Har ju ingen bra mobil att lyssna med. Eftersom att min japanska mobil är prepaid så kan jag inte göra så roliga saker med den förutom att ringa och emaila/smsa. För att kunna skaffa en Iphone här måste man ha ett fast jobb och ett två årskontrakt på att man får vara i landet. Om man är student så har man bara student visum för ett år och tre månader, vill man stanna längre så utökar men det efter ett tag. Så impossible typ. Om man inte har kontaker. Jag har ju men vill inte ha ett bindande avtal i ett år i Japan när jag kommer tillbaka till Sverige haha xD känns onödigt att betala pengar för. SÅ skitsamma!
Aja! Idag ska jag på halloween fest, jag kommer inte klä upp mig för jag är för feg haha. Om jag hade ett 100% att alla andra ska klä ut sig så gör jag det, annars, NOT haha. Aja hoppas inte det blir awkward på festen, typ stå i ett hörn och inte veta om man ska gå fram eller inte. Sen är det här med språket. De vill ju att man ska prata japanska men jag kan knappt bilda meningar, speciellt inte med vanligt folk. Jag kan försöka med lärarna och mina klasskamrater men annars nope haha.
 
För att gå vidare till ett annat ämne! Jag kommer förmodligen gå med Baba på Phantom of the Opera på teatern här! I'm excited! Har sett reklam för både Phantom of the Opera och skönheten och odjuret. Jag föredrar ju Phantom of the opera eftersom att jag inte tittade så mycket på Skönheten och odjuret som liten...Fast en Japansk Gaston hade ju varit så grym ahah.
 
 
Det kommer vara väldigt roligt och halv weird att se den på japanska! Så jag håller verkligen tummarna på att vi kan få tag i biljetter! De spelar varje helg till december so it should work!
 
Får tacka Susanna för att hon gav mig idén till att jag faktiskt kunde gå på den D: håller tummarna att den en dag kommer till Sverige! (om den inte redan har kommit för längesen)
 
Sen kan jag ju säga att jag trivs rätt bra här, vet ju att det bara är början på detta "japanåret" jag har, det är väldigt skönt att ta en "break" från det vardagliga man känner till och röra om livet lite, haha om det makes sense. Men jag saknar fredagskvällar med kompisar eller familj,  Tycker ibland det är så otroligt jobbigt med nya människor eftersom att man inte riktigt vet vart man har dom. Även om det kan vara spännande och kul att träffa nytt folk.
 
Men ska nog sluta babbla nu!
Ha det så bra!

KOMMENTARER:

  • Sarah säger:
    2012-10-23 | 14:41:21
    Bloggadress: http://pyra.blogg.se

    Skönt att höra att du har det kul i Japan ändå. :D Och att skolan går bra. Synd att du inte kunde skaffa en iPhone dock. :/
    Åh, fy fan vad nice att du ska se Phantom of the Opera! E sjukt avundsjuk! *_*

  • malin säger:
    2012-11-04 | 21:38:37

    oho har du varit på phantom of the opera än? :) hoppas du kommer fortsätta trivas där borta! men det tror jag. blir säkert bara bättre ;)

Kommentera inlägget här: