Yeezus

Några dagar!

Kategori: Allmänt

Heej!

Eftersom att det inte direkt går att lägga upp bilder här så tänkte jag att istället berättade vad vi har gjort de dagar vi har varit här!

Ska se om mitt minne failar haha, men det tror jag inte. Vi har varit här i snart två veckor! Det är fan sjukt, samtidigt som det känns som om vi har varit här mycket längre så känns det även som om vi nyss kom hit haha.

Så vi kom hit lördagen den 2 Juli, då tog vi oss till Hotellet (med Yusukes hjälp! Haha hade inte gått annars D: ), åt mat på ett ställe som heter Johnny's haha fast jag åt knappt nått som sagt. Sen gick vi runt lite och tog oss till Tokyo Tower. Det var jättefin utsikt och allt var så overwhelming jag fattade inte ens att vi var där, kändes som en dröm typ! Sen luktade allt så annurlunda! Nu känner jag det inte längre men förut så var det verkligen speciellt. (det är fortfarande speciellt att vara här men man är mera van nu liksom)
eftersom att vi var väldigt trötta den dan så stack vi till hotellet lite tidigare. Fast jag ville titta runt mer!

Sen på kvällen så fick jag lite panik, typ "vafan gör jag här?" samtidigt som att jag kände att jag inte ville hem då jag har längtat bort så länge nu! Det var verkligen dubbelångest jag fick där. Men sen på morgonen kändes det mycket bättre! Och sällskap och sådant gjorde att man inte kände sig så lost.

Sen dag 2 (den 3 Juli) så åkte vi till Akihabara och köpte en "omvandlare" så att vi kunde ladda våra datorer och sen åkte vi in till Shibuya och mötte Yusuke och så gick vi runt och kollade! Värsta feta H&M har dom och så kollade vi i Shibuya 109! Fast japans reor är INTE att leka med! Det är högljutt, stressat och försäljarna går runt och skriker "rea rea..nått" hahah min japanska <//3 Får plugga mer så att jag kan bättre till nästa gång!

Men ahh sen så åt vi sushi, dock sög min aptit :( men jag smakade på tofu! Haha jättegott D:  Sen så gick vi till Harajuku för att köpa crepes (?) vet inte hur dom stavar det här, det var typ pankaksliknande och jag beställde en med glass,grädde och jordgubbar. Jättegott! Men min aptit sög som ovan sagt!


Aja sen så åkte vi hem.

Sen dag tre så tog vi det lugnt och kollade runt området. Vi letade även efter vykort men hittade inga. Bara postmarks! Hände inte såå mycket den dagen och vi åt snabbramen typ från convinient store. Tror det var typ Family mart eller nått.

Sen dag fyra åkte vi in till Shibuya och kollade runt efter vykort (som vi hittade!) och så kollade vi runt lite. Jag åt ramen på  nån restaurang och jag hade ingen aning om vad jag beställde men det var gott! Sen joinade Yusuke oss och vi drog till hamnen typ, gick på rainbowbridge. Jättefint! Värsta city night view! Vi gick över bron och tog tåget tillbaka mot en Thai restaurang. Där åt vi, jättgott!! Spicy haha.

Sen så åkte vi hem haha (gillar hur jag avslutar med det)

Dag fem så åkte vi till Shibuya (igen lol) nemen vi fixade lite skivor åt Susanna och så åt vi frukt. Japansk frukt är sjukt gott! Saftigare och fräshare typ? haha aja. Sen åkte vi till Hotell rummet och skrev vykort och skickade dom!

Dag sex, upplevde vi våran första jordbävning och så åkte vi in till Shinjuku. Vi gick runt i ett shopping mall som hette typ..mori ich nånting...(mitt minne suger!) och såå.suger mitt minne haha xD..vafan gjorde vi mer?...hmm  jag tror vi åkte till Harajuku sen och gick runt där en stund och kollade i en billig affär. Jag köpte en hatt och en ögonskugga. Sen luffade vi lite nära shibuya station och sen åkte vi hem.

Dag sju..Fredag... Då åkte vi till "Imperial palace" och tittade runt! Det var kul men sjuuukt varmt! Vi såg vilda sköldpaddor och sjuukt feta fiskar! Skitkul haha, de har även väldigt feta trollsländor och fjärilar! (läskigt!!) meen ahh, sen kom en skolklass och typ vinkade mot oss.. Haha då kände man sig som en riktig utlänning haha.

Dag åtta så träffade vi Takae (våran japanska lärare, eller ahh våran gamla japanska lärare) och hennes vän och så åkte vi till en matsuri (tror jag det heter på japanska haha) festival för sånna blommor som har en frukt inuti sig. Vet inte vad de heter haha. Så gick vi runt där! Sen gick vi runt lite i affärer och så tog vi purikua kort haha jag ser ut som en alien!!

Sen dag nio träffade jag Yusuke och hängde runt med honom, vi åkte till Yokohama. Sjuukt fint där! Var bland annat i en (en? ett?) China town och gick runt där haha sen gick vi på karaoke! Haha jag sög men jag ska bli bättre! Haha xD! (gud känner att jag inte riktigt har tid att skriva så mycket... men ska försöka få med alla dagarna innan jag sticker)

Dag tio åkte vi in till Shibuya (IgeN HAHA) och då letade vi presenter och jag lovade mig själv att köpa nått klädesplagg från en japansk butik. Men självklart gjorde jag inte det haha.

Sen dag elva åkte vi till roppongi och tittade runt, Det var mysigt, och så åt vi tacos! Haha skit gott :D (jag = matvrak) min aptit har verkligen förbättrats! En överviktig Jessica kommer komma hem till Sverige haha xD nemen ahh iallafall mötte Yusuke, stackarn fick dra runt med oss som inte ens hade någon aning om vart vi ville gå haha D:

Dag tolv! Träffade vi Takae igen och gick runt lite, såg min första Hime gyaru! Jätte kul men fick inte ta kort då hon jobbade i en butik. Sen mötte vi upp med hennes kompis och gick på karaoke. Haha det är verkligen annnurlunda att gå på karaoke! Och jag suger fortfarande men ahh xD haha still! Hade ju ALDRIG vågat detta om det hade varit typ två årsen!
Sen mötte vi upp två till av hennes vänner haha och så gick vi på restaurang. När jag skulle på toa så hittade jag inte vårat bord sen för vi var på typ en traditionell japansk restaurang typ, var som en jäkla laberynt och alla skrattade åt mig när jag kom tillbaka och berättade det haha FAIL!

Men ahh idag ska vi träffa Takae igen och äta middag med våran andra japanska lärares lillebror haha känns så random att äta middag med sin lärare men det är trevligt x)! Aja ska dra snart!

Hoppas ni har det bra!

Much love from the otha' side (hahaha kan inte släppa det uttrycket haha)
Kommentera inlägget här: