Yeezus

Living in the city-djungle

Kategori: Allmänt

Heeej! Nuu var det längesen (som vanligt)
 
Vet egentlgen inte vad jag ska börja med att skriva om. Kan berätta om min halloween som jag spenderade på Disneyland. Tittade på en halloween parad och spelade in lite filmet (som jag nog tyvärr inte kan lägga upp här)

det var riktigt mysigt där vi såg på paraden, en åkte vi en Nightmarebefore Christmas åktur och den var jätte mysig! Sen åkte vi min favorit, Pirates of the caribbean åkturen! Alla var även utklädda till olika Disneykaraktärer. Tror dock att favoriten här var Alice i underlandet. Men det var många som klädde ut sig riktigt grymt som Belle, Aksungen etc.
 
Bild från paraden. Nemo från hitta Nemo.
 
 
 
 
Den höga sköldpaddan med!
 

En manet? haha
 
Aja...Nu kan jag tydligen inte posta mer bilder för att mitt internet är jobbigt.. Skitsamma!
 
Det var en riktig mysig halloween iallafall, åkte dit efter skolan så var bara där några timmar.
 

Sen har jag varit på ett zoo och det var också väldigt mysigt. Såg en hel del skumma djur som bara asså det är bara konstigt att de finns...typ som näbbdjuret.. Såg också en jättestor hamster-sak som var liksom större än en hund....

Sen såg jag en hel del apor... Det fulaste djuret jag nog sett i hela mitt liv är nog Orangutangen... De är såå SJUKT fula.. Den som jag dessutom såg pillade i bajs... Det var bara deprimerande att titta på.
 
 
 
 Ser nog inte så bra men bajshögen är där haha. Den slutade pilla när jag tog fram kameran och gave mig världens stare istället...
 
Aja såg även en elefant som jag tog kort på!
 
 
Det var kul att se dom gå omkring och splasha vatten omkring sig! Dock var det ganska kallt, kanske runt 17 grader. Och så blev det kallare på kvällen.
 
Kan dock inte komma över det faktum att blommor fortfarnade blommar här!
 
 
 
Bild tagen i November people!
 
Aja. Detta var förra helgen.

 Sen hände inte så mycket denna veckan förutom att det var någon som pratade franska med mig, en annan som skrek "HELLO HOW ARE YOU???" mitt i gatan...jaa.. a normal day in Japan haha nej skämt åsido.
 
I fredags gick jag på karaoke med mina klasskamrater! Det var kul men awkward haha sjunga är nog inte min starkaste grej.
 
Igår shoppade jag lite! Var i "shoppinghuset" Shibuya 109
 
 
(inte min bild haha) Tog tyvärr inte med mig kameran igår. Men ah iallafall...
 
Kläderna där inne är väldigt japanska och många av dom är i ONE SIZE.... No need to say more haha.
Sen asså, jag känner mig alltid som en lantis-tjej när jag går in där. Det händer så mycket, affärerna är små och ligger nära varandra och spelar väldigt hög musik. Första gången jag var där i hela mitt liv var förra året och då dog jag typ för då var det även rea och då gick butiksbiträdena runt och skrek "SALE!" typ.. Så jaa jag blir så himla distraherad när jag är där. Men igår försökte jag mig på det ensam. Haha det gick bra tillslut kan jag säga.
Jag fastnade i en affär som jag misstänker går efter mera "stora-syster" haha. Det var iallafall lite 70-tal stil (på ett icke hippie-aktigt vis) och jag köpte en klänning där som var väldigt fin faktiskt! Den passade mig med!!! Haha lite tajt vid rumpan bara....I got some ass haha! (Y)...
 
Aja Sen köpte jag två tröjor i HM...måste ju köpa varmare kläder...men det är så himla tråkigt!! jag köpte typ bara en "varm" tröja haha.
 
Dum som jag var glömde jag äta lunch och började nästan känna mig lite svimmfärdig (efter många timmar i Shibuya 109 så blir man det haha) och när jag var i HM så mötte jag även upp med Yubaba och vi bestämde oss för att äta med. Vi åt på ett kebab café! Mycket gott hahah. Men ska försöka lay that shit off for a while... Äta sallad och nyttigheter. Idag kollade jag och Yubaba en billigare affär och jag bestämde mig för att handla där i stället... Det ligger lika nära som den andra affären liksom! Har köpt och fryst in en massa grejer nu för att spara lite pengar.
 
Kan även berätta att jag blandar språk när jag är trött haha. Igår pratade jag svenska med Yubaba flera gånger utan att inse det haha. Sen blandar jag in japanska i min engelska.. Typ "Shibuya onezerokyuu" haha så fult. (Kyuu är då nio på japanska) Kan även berätta att affären heter "Shibuya ichi maru kyuu" ichi - ett, maru - cirkel (noll på japanska är rei eller zero men tydligen så är det en cirkel haha) och kyuu då.
 
Aja måste stor städa lägenheten... Its a mess
 
Ciao for now!
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • eleni säger:
    2012-11-13 | 21:41:40

    Haha alltid ska du städa lägenheten!!
    åh jag hade också velat se paraden!

  • Sarah säger:
    2012-11-14 | 12:02:58
    Bloggadress: http://pyra.blogg.se

    Halloween på Disney-world? Fy fan vad sweet! :DD
    Haha, håller med Elenis kommentar ovanför angående lägenhet men fan, man kan inte ha det städat hela tiden. ;)
    Ta kort på det som du har shoppat? (:

Kommentera inlägget här: