Yeezus

A couple of days later

Kategori: Allmänt

Jaa nu var det några dagar sedan jag skrev senast.
 
Jag har varit så fruktansvärt lat när det gäller bloggandet men nu ska jag försöka skärpa till mig!
Så vad har hänt sen jag bloggade sist?
 
  • Jo, jag har kastat boll med baba i en park ganska nära min lägenhet.
  • Jag har ätit på en yakiniku restaurang (de har väääldigt gott kött)
  • Jag har försökt få iordning min lägenhet x-antal ggr (jag måste städa den igen!)
  • Jag har shoppat liite
  • jag har gått vilse i en stadsdel som heter naka-meguro (nära där jag bor)
  • etc.
Ska gå in på det mera, iallafall det jag kommer ihåg (för jag her ett minne som en guldfisk tydligen haha)
 
För några dagar sen gick vi på en yakiniku restaurang. Jag hade en fruktansvärd jet-lag så det blev brunch och sen middag. Vi hade planer på att äta ramen först (nudelsoppa) men då vi kom på att jag aldrig smakat yakiniku så blev det så. (yakiniku är alltså grillat kött) så då kom vi till ett mysigt ställe, vi kom dit vid fem så det var innan alla andra kom dit för att äta. När jag säger gott....Asså jag menar inte gott som "glass är gott" utan...asså det var som att äta något med förhöjda sinnen. Jag kunde typ känna hur mört och saftigt köttet var och vilken god blandning det blev med såserna man fick till.
 Det roliga med de restaurangerna är att man får grilla sitt egna kött. Lite sådär fondu-aktigt! man får en talrik med rått kött och så sätter man den på grillen (som var mitt på bordet) och så väntar man och vänder och grillar det hur länge man vill.
 
 
Man kunde även beställa grönsaker till som var doppade i väldigt goda såser.
 
Här ser man de olika talrikarna med grönsaker, talrik med ris + en talrik där man kunde ha tre st marinad såser i. Man doppar köttet där efter att det är klart. Den i mitten är en slags citronmarinad... Jag hade ingen aning om att citron kunde vara så gott till kött, asså till fisk fattar man ju. Men till kött mmmhmmmm.

Det enda negativa med dessa restauranger är att man antagligen luktar grill när man har gått därifrån.
 
 
Lite bilder på hur restaurangen såg ut. Man satt i "bås" så det var avskillt och skönt.
 
Suddig bild (haha det finns det tyvärr fler av)
Det satt förövrigt ett par i båset brevid oss.. När jag säger pipig-anime röst så hoppas jag verkligen att ni fattar vad jag menar.. Också gnällig! Jag typ kunde inte sluta lyssna även om jag inte fattade så mycket av det hon sa. Det värsta var att när jag gick upp för att gå på toa så såg jag att hon var gammal... Baba sa att hon var från väst-Japan med förmodligen kansai dialekt (väst-japansk dialekt) Så det förvärrade hennes gnälliga röst. Men det var iallafall väldigt speciellt haha.
 
 
När jag hade ätit mig vääääldigt mätt så hade baba tydligen beställt dessert till mig. Jag sa att jag kunde nog inte få i mig dessert... Boy I was wrong. Jag gick med på att smaka en bit och det slutade med att jag åt upp hela skiten haha! Det var en väldigt god bakelse-grej med glass i! Man blev inte sådär äckligt mätt som jag brukar bli av efterätter så det var skönt.. Men asså den efterätten vill jag verkligen äta igen! Baba sa att det fanns olika sorter med ex. ost i eller kräm. Men jag är nog väldigt säker på att glassen är min favorit även om jag inte smakat på de andra. (efterätten tog jag tyvärr ingen bild på)
 
 
Rått kött som man grillar och alkohol som jag betällde! Shochu cocktail med mango. Fast jag snodde Baba's Shochu för den var godare, en slags Shochu cocktail med citrus-smak mmmhmmm mama likes haha.
 
 
Ännu en suddigt bild! (Y)
 
 
 
 
Efter det gick vi hem därifrån och det var väldigt mysigt. Jag bor i ett ganska rikt område och ett väldigt säkert område (thumbs up for me haha) Marken här är mer stabil än andra ställen och är därför dyrare, så jag behöver inte oroa mig lika mycket för jordbävningar och tsunamis där!
 
 
Det kanske inte ser så rikt ut, men man måste komma ihåg att mark är sjuukt dyrt här eftersom att det är ett ö-land.
 
Aja. Dagen efter det (tror jag) så gick vi till en park väldigt nära mig, jag hade lovat Baba att kasta boll med honom. Eftersom att han inte har några syskon så har han inte kunnat göra det så mycket. Jag som är van vid att bli uttvingad av min bror from an early age hade inga problem med detta haha.. Dock var det sjukt varmt och FULLT med äckliga trollsländor... Asså eew! Bort från mig! Förstår inte hur japanerna står ut med alla dessa äckliga insekter. Jag har tur som kom på "hösten" (det är varmare än en svensk sommar just nu) för då vimlar det inte lika mycket av kryp. Men jag har sett fjärilar stora som fåglar *ryser* och något som jag trodde var ett stort löv (det var det inte....) som låg på gatan dött. Aja så länge jag inte behöver röra vid det... Jag är dock orolig för näst-kommande sommar! Tyvärr har jag inga kort eftersom att jag inte tog med mig kameran! Det får bli en annan gång.
Aja efter det blev det att duscha, sminka sig och ge sig ut till shibuya. Asså jag vet inte om jag blandar ihop datum nu men jag tror att det vr den dagen vi åkte till Naka-meguro och gick därifrån till Shibuya. Vi gick till stationen och därifrån försökte vi lokalisera min skola. Det var lättare än vad jag trodde och vi hittade skolan väldigt snabbt!
 
4F där ska jag tydligen gå haha.
 
 
Jag bjuder på en otroligt fuuul bild på mig (och nej det finns inget försvar till denna bilden, den är hemsk och inget annat!) Vi får helt enkelt hoppas att jag inte ser ut så i verkligheten...och om jag gör det...så kan jag låtsas att jag inte gör det! Haha What I don't know doesn't hurt me right?
 
Håret kan dock förklaras och det är att det blåste mycket! Sen har det blekts sjuukt mycket i solen.
Aja, efter det gick vi och shoppade lite. Först kollade jag H&M (haha duktigt att kolla H&M när man är i Japan, men de flesta "japanska" butikerna är SJUKT dyra!) Hittade inget + att jag var på snålt humör. Då föreslog Baba att vi skulle gå till en second-hand affär. Jag trodde seriöst inte att jag skulle hitta något då jag nästan aldrig handlar på en second-hand affär. Men jag hittade två klänningar! Success! + att det var väldigt billiga med! De är väldigt typiska japanska haha man blir så lättpåverkad av deras mode. Dock är det riktigt jobbigt att de ska vara så välklädda, sminkade och ha perfekt hår i 30% värme + 77% luftfuktighet. (känns som om jag tjatar om detta men jag kan inte komma över det!!!) Det blir ju att man själv får press på sig. Jag är dessutom den människan som avskyr att stå ut. Alltså tvärt-emot vad vissa alternativa vill vara. Om alla är finklädda är det pinsamt att vara underklädd och om alla är underklädda är det pinsamt att vara finklädd!
 
 
Hur kan man se ut såhär i detta vädret????
 
 
------ Aja! moving on, haha detta blir ett SJUKT långt inlägg, jag hoppas ni orkar läsa. Jag kan typ inet sluta skriva haha.
 
Aja, sen drog vi till Forever 21 och jag köpte en kavaj + ett par skor! Får ta kort på allt snart.
 
På kvällen så tvättade jag för första gången här. Det kostar fan 10 spänn att tvätta!!! Och 20 att torktumla!! Och det går knappt att hänga upp våta saker här pga. luftfuktigheten! Det är sjukt svårt att få allt att lukta gott och vara fräsch också. Men ahh när jag väl torktumlade skiten så kunde jag typ inte få ut kläderna så jag var sjukt nervös och visste inte vad jag skulle göra i en halvtimme (jag torktumlade dom i en halvtimme till) funderade på att fråga grannen men eftersom underkläder fanns i så var jag rädd typ att det eventuellt skulle vara en kille  som fick hjälpa mig och typ..Jag vet inte trosor eller nån bh skulle flyga rätt i ansiktet på honom ifall han öppnade dörren med våld haha. Så det var uteslutet, dessutom pinsamt med tanke på att det säkert var någon idiotenkel grej. Vilket det var haha! Jag tog i för lite,, så när jag tog i hårdare så gick det självklart haha...
 
Oh well, Ialalfall Iförrigår/ Söndag så var jag själv för första gången.. Så jag bestämde mig för att åka till Shibuya och lokalisera skolan själv för att vara 100% säker. Det var väldigt lätt och när jag var klar så kände jag att jag kanske skulle kolla runt lite! So I did. Jag gick till den där Donkihoote affären (som jag skrivit om innan) och när jag var där så såg jag något som chockade mig! Deodoranter! Men jag var lite osäker om det var det så jag gick fram och försökte se om det stod något..... Efter ca 5 minuter så insåg jag att neh det var inte deodoranter, det var någon form av dildosar!.. Det var inte LITE pinsamt haha folk hade fan passerat mig! Jag blev väldigt scarred och rörde mig ut ur affären! När jag efter ett tag inte visste vad jag skulle göra + behövde gå på toa så bestämde jag mig för att åka hem. Dock råkade jag ta fel tåg. Jag tog express istället för local som är en STOR skillnad! Den passerade flera hållplatser och jag var i Kawasaki-city (en stad brevid Tokyo där Baba bor) när jag insåg att --wait a minute....this is not right! Då tog jag tåget tillbaka, dum som jag var insåg jag inte att det var ett expresståg igen som jag tog så jag hamnade i Naka-meguro. Jag och Baba hade ju gått till den stationen hemmifrån innan..Så jag tänkte att det förmodligen skulle vara hyfsat lätt att hitta hem därifrån.....det var det inte! Jag gick vilse och insåg att man skulle kunna svälta ihjäl om man virrade bort sig för mycket (om det nu inte fanns automater, restauranger etc.)  Jag gav upp och gick heela långa vägen tillbaka.... (som tur var hittade jag iallafall till stationen igen) och när jag tog tåget så lyckades jag ta en local som stannade på min hållplats THANK GOD!
 
Aja nju är jag faktiskt nyfiken på om ni orkade läsa allt! Hoppas ni har det bra iallafall!
Nu ska jag försöka få städat min lägenhet och kanske ge mig ut på nya äventyr!

KOMMENTARER:

  • eleni säger:
    2012-10-02 | 09:39:41
    Bloggadress: http://elenination.blogg.se/

    Haha, jag läste allt!! Kul att du skriver så mycket, jag gillar det! Skrattade många gånger högt med haha, så Julia undrade vad jag satt och läste! Restaurangen såg skit mysig ut med!!

    Svar: Hahah vad kul! :D Tänkte först att det kanske blev för mycket sammanlagt!
    Jessica

  • malin säger:
    2012-10-02 | 11:22:30

    hahah du är så rolig, kan verkligen se dig virra omkring i tokyo x) bra att du lär dig ta dig runt själv iallafall!!

  • malin säger:
    2012-10-02 | 19:52:29

    har ni haft typ fet storm förresten :o såg något på nyheterna

    Svar: Jaa, vi har haft en tyfon! Då ska man helst inte vara ute för det blåser väldigt (typ hela huset skakar) Det ska tydligen komma en igen snart (palla haha)
    Jessica

  • Susanna säger:
    2012-10-03 | 01:05:34

    Haha vad härlig du är att läsa om! <3

    Svar: Haha ahhw tack <3
    Jessica

Kommentera inlägget här: