Yeezus

Maat!

Kategori: Allmänt

Hahah, jag har märkt (som vissa av er kommenterat) jag skriver sjukt mycket om mat! Asså jag vet inte varför det är så, vissa tar ju mer kort på sina kläder än sina maträtter.. Haha aja, ska ta kort på mina nyinköpta kläder här (de är tyvärr inte så många som det låter) Men inte postar jag nåt om det idag...
 
Istället!
 
...Mera mat! Hahah och Byggnader!
 
Såhär ser det ut i ett karaoke rum, för de som är nyfikna...  Haha jag glömmer alltid bort hur awkward det är ibörjan, jag tycker att karaoke passar bäst med fest och alkohol... Utan allt det där blir det typ awkward.. Om man inte ÄLSKAR att sjunga och höra sin egna röst haha.
 
På denna bildskärmen ser man texten och en weird musikvideo (som inte är den orginella musikvideon) Ibland kan dock musikvideon visas! (tror den gjorde det när jag sjöng Gorillaz haha)
 
Aja vi gick och sjöng karaoke i Torsdags (idag är det måndag) och vi hade väldigt kul!
 
 
...Och i fredags åt vi thaimat! MHHHMMM svingott säger jag bara!
 
 

Svind gott, grön curry och röd curry (jag har ingen aning om skillnad, kan ha med chillin som både kan vara röd och grön?)
 
 
Asgod starksoppa!
 
 
Och en nudelmix typ, också asgod haha.
 
Efter Thairestaurangen så drog vi till ön Odaiba!
 
(På tåget till odaiba)
...Sen går det utför!
Ohh yeah we're so fierce! Haha...
 
Aja man ser min bruna klänning som jag köpte i second-hand affären i Shibuya!... Jag vet inte vad som har hänt med mitt hår? Oh well...on with the show!
 
Odaiba!
 

 
(Det långa oranga saken i bakgrunden är förövrigt Tokyo-tower!)
 

Efter att vi gått runt i en dyr shopping-mall så hittade vi en Oktober-fest! Haha såg skitkul ut! De hade liveband och folk skålade! Blev riktigt avundsjuk på folk som tycker om öl!
 
 
(tyvärr tog jag inte kort på själva live-spelningen)
 
Megatron!!! Its you!!
 
Hahaha nemen, nån random robot som "vaktar" ön från havet haha, tyckte det var väldigt kul iallafall!
 
Aja, Lördagen spenderade jag själv!
 
Jag kokade ris för första gången..haha det gick väl rätt okej! Det blev ju inte perfekt (liite hårt här och där) men annars var det bättre än vad jag trodde... Jag följde inga restriktioner liksom! Japansk curry iallafall..

(haha man ser min kamera där)
 
Köpte sånna här söta burkar (2 st) för att kunna ha mat i och värma!
(väldigt suddigt foto)
 
Aja! På Söndagen åkte jag hem till Baba för att se hur hans hus såg ut! Tog tyvärr inga kort dock :( Mötte hans katt Chii, jättekelig och söt! Baba lärde mig ett trick som man tydligen kan göra med vissa katter, man tittar dom i ögonen och blinkar långsamt, då går katten iväg! Helt sjukt!
 
Efter det så åkte vi till en department store (svenska? haha) och jag lyckades däcka på en bänk! Haha hur?? Men misstänker att jag hade feber så var sjukt seg den dagen.

Mycket fin utsikt vid toaletterna (haha konstigt nog)
 
 
 
Aja dagen efter gick vi till Shibuya från min lägenhet. Tog ca 70 minuter! Där köpte jag en filt (det börjar bli kallt nu på kvällen!) sover annars bara med lakan (täcket är rätt gross som sagt)
Sen gick vi och åt sushi (tog tyvärr inga kort) väldigt gott! Det var ett sånt sushi ställe med rullband! Jag som tyckte det var lite halvpinsamt att bara ta talrikar från rullbandet var lite försiktig ibörjan.. Det såg nog personalen, därför kom det en kvinna och tryckte en meny broschyr i min hand och väntade på att jag skulle beställa något. Jag tog en extra tjock tonfisk mhhhmmm! Aja, efter det gick vi mot H&M och så var Baba var tvungen att åka hem för att plugga så jag shoppade ensam. köpte en tröja/blus och så köpte jag svarta shorts från Zara.
Efter det tänkte jag försöka ta mig hem genom att gå tillbaka samma väg....det var svårt! Men jag lyckades komma till naka-meguro! men efter det gav jag upp och tog mig till stationen.. Var helt slut! När jag var påväg hem från min station så köpte jag lite mat påvägen. Köpte kycklingkött (rea haha), lite frukter, thai-curry (rea igen) och mjölk!
Lagade det idag:
 
 
end result! Det blev gott haha!
 
Aja thats all folks!
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • eleni säger:
    2012-10-08 | 22:05:11
    Bloggadress: http://elenination.blogg.se/

    åh, jag blir så glad när jag ser er, så himla fina! Vi får ta och ha en lång skype date så vi kan prata ordentligt!!

  • malin säger:
    2012-10-14 | 13:24:34

    oh, den thaimaten såg riktigt god ut :P ja du får visa upp lite shoppingfynd snart!

Kommentera inlägget här: